Egzamin na ŚK
18/03/2015

Trzeci etap kursu paralotniowego, czyli latanie w termice, organizujemy zwykle w Alpach – za nami dwa szkolenia w Bassano. Wyjeżdżamy tylko na dobrą pogodę - wszystkie dni były lotne a nasi kursanci zdobyli średnio po 3 godziny nalotu dziennie.

W dniach 18-20 lutego oraz 6-9 marca zorganizowaliśmy dwa wyjazdy do Bassano del Grappa, kultowego miejsca dla paralotniarzy z całej Europy.

Dlaczego Bassano?

Bassano del Grappa znajduje się na południowej krawędzi Alp w odległości ok. 80 km od Wenecji i należy do miejsc o największej liczbie dni lotnych w Europie. Czasami nawet przy brzydkiej pogodzie ze względu na specyfikę miejsca można tam jednak polatać. Duża ekspozycja stoków oraz niezła widoczność ze startu umożliwia prowadzącemu szkolenie ciągły nadzór nad lotem kursanta i możliwość dawania mu wskazówek podczas samodzielnych prób centrowania pierwszych kominów termicznych. Częstotliwość występowania tam noszeń gwarantuje nam dużą powtarzalność ćwiczeń, co jest podstawowym warunkiem efektywnego szkolenia. W Bassano po starcie każdy pilot przecina kilkanaście kominów termicznych, dlatego nawet gdy zgubi kilka z nich, ma nadal szansę utrzymać się w powietrzu i ćwiczyć centrowanie noszeń. Szczególnie, że cały czas jest prowadzony przez radio przez doświadczonych instruktorów.

Najlepszy okres na szkolenia 3 etapu?

Wyjazdy dla początkujących pilotów – czyli szkolenia na trzeci etap – organizujemy późną jesienią lub bardzo wczesną wiosną – wtedy słońce w Alpach nie nagrzewa zbyt mocno zboczy i termika jest łagodna i mniej stresująca. Od kwietnia do praktycznie końca sierpnia warunki w Bassano są zbyt ostre jak na pierwsze loty w termice.

Bassano - paralotnie Advance

Co to znaczy gwarancja pogody?

Wyjazdy organizujemy wyłącznie po starannym sprawdzeniu profesjonalnych prognoz pogody, w tym lotniczych. Daje nam to pewność, że nie tylko będzie ładna, słoneczna pogoda, ale będą też warunki termiczne umożliwiające naukę kręcenia kółek a nie tylko zloty. W naszej szkole paralotniowej nie ustalamy sztywnych terminów wyjazdu z rocznym wyprzedzeniem.

Terminy wyjazdów podajemy z maksymalnie cztero-, pięciodniowym wyprzedzeniem, co może stanowić pewien problem dla uczestników. Jednak dzięki temu – w odróżnieniu od wielu organizatorów kursów trzeciego etapu – nasze szkolenie jest w pełni efektywne a kursant płaci rzeczywiście za szkolenie i latanie. Na wspólne picie piwa albo wina możemy się umawiać w brzydką pogodę we Wrocławiu.

Bez opłat za dni ze złą pogodą!

Jezeli nasze prognozy przypadkiem się nie sprawdzą i pogoda uniemozliwi szkolenie, obniżony zostaje całkowity koszt wyjazdu. Za dni, w których nie latacie, nie ponosicie kosztów szkolenia. W czasie niepogody nie zarabiamy :) - opłacacie wyłącznie koszty pobytu. To chyba jasne, że prognozę pogody sprawdzamy przed wyjazdem baaardzo dokładnie...

Co zrobić by polecieć?

Krok 1

Dostałeś voucher?

Zarejestruj go!

Nie masz vouchera?

Kup lot

Krok 2

Daj nam chwilkę (24 h) na sprawdzenie danych i potwierdzenie vouchera.

Krok 3

Zaloguj się na swoje konto i wybierz termin lotu.

Wybierz termin

Krok 4

Wybrałeś już termin, wieczorem na dzień przed lotem otrzymasz email z potwierdzeniem i mapką dojazdu lub odwołaniem umówionego lotu (pogoda).

Krok 5

Jeśli Twój lot został potwierdzony wydrukuj mapkę dojazdu, przyjedź & leć!

Szkolenia i kursy:

Teoretyczne i praktyczne do świadectwa kwalifikacji PGP:
  • PP – pilotowania paralotni,
  • PPG – pilotowania paralotni z napędem,
  • TANDEM – wykonywanie lotów z pasażerem,
  • INS (PGP) – instruktora.
Zapisz się

Sprzęt

U nas kupisz paralotnie, uprzęże, akcesoria, spadochrony zapasowe, Sklep internetowy

YouTUBE

zobacz filmy z lotów, wykładów, szkoleniowe - Odwiedź nasz kanał

Pogoda

FAQ

  • Co muszę zabrać ze sobą na lot w tandemie?

    W zasadzie do lotu na lotnisku nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Wskazany jest swobodny, niekrępujący strój - w przypadku gdy nie ma upałów lepiej by był

    Czytaj więcej...
  • Czy loty w tandemie są bezpieczne?

    Uwzględniając, że uprawnienia do latania tandemem może dostać tylko bardzo dobry pilot o bardzo dużym doświadczeniu oraz uwzględniając, że paralotniarstwo jest sportem bezpiecznym (patrz wyżej)

    Czytaj więcej...
  • Czy są jakieś ograniczenia wiekowe dla osób, które chcą latać z pilotem w tandemie?

    Górnej granicy w zasadzie nie ma. Lataliśmy już z pasażerami o wieku 70 +. Jeżeli chodzi o dolną granicę to musi być z pasażerem pełny kontakt

    Czytaj więcej...
  • Czy jest wymagana dobra kondycja fizyczna jeśli chcę latać w tandemie z instruktorem?

    Prognoza pogody przed lotem jest bardzo starannie sprawdzana. Potem na lotnisku weryfikowane są rzeczywiste warunki do wykonywania lotów. Zmiany w atmosferze nie odbywają się tak

    Czytaj więcej...
  • Na jaką wysokość można polecieć paralotnią w tandemie?

    Wszystko zależy jak zwykle od czasu, miejsca, umiejętności i pieniędzy :). W górach bywają takie dni gdy prądy termiczne pozwalają wzbić się się na wysokość najwyższych

    Czytaj więcej...
  • Czy jest jakieś ograniczenie wagowe dla pasażerów tandemu?

    Rozpiętość wagowa jest bardzo duża. Minimalna waga pasażera to 25 kg a maksymalna to 120 kg. W przypadku jeszcze lżejszego pasażera istnieje możliwość zabrania przez

    Czytaj więcej...
  • Czy z paralotnią się skacze ?

    Tak, można włożyć plecak z paralotnią na plecy i podskakiwać, tylko pytanie po co ? :) Na poważnie: start na paralotni nie ma nic wspólnego ze skokiem.

    Czytaj więcej...
  • 1
  • 2