Kto może lecieć:
Lot w charakterze pasażera nie wymaga specjalnego szkolenia a wszystkie niezbędne informacje zostaną przed lotem przekazane przez pilota w ramach krótkiego instruktażu. Nasza oferta skierowana jest do osób mieszczących się w wadze do 90 kg (*loty w opcji "akrobacje" wykonujemy z pasażerami o wadze minimum 40 kg), od pasażera wymagamy też by był zdolny do krótkiego biegu/marszu. Osoby poniżej 18 roku życia mogą lecieć wyłącznie za zgodą i pod nadzorem prawnego opiekuna.
Nie jesteśmy lekarzami - w przypadku przewlekłych chorób, które mogą mieć wpływ na zachowanie w trakcie lotu np. padaczka przed lotem należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym. Nie latamy z osobami pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających. Panie w ciąży zapraszamy już po szczęśliwym rozwiązaniu. Pilot zawsze ma prawo odmówić lotu z pasażerem jeśli uzna, że z jakichś powodów zagraża on życiu lub zdrowiu.
Pogoda:
Paralotniarstwo jest sportem mocno uzależnionym od warunków atmosferycznych. Opady deszczu, mocno rozbudowujące się chmury burzowe oraz silny porywisty wiatr mogą uniemożliwić wykonywanie lotów. Sezon w Polsce zwyczajowo trwa od początku kwietnia do końca października. Wieczorem, na dzień przed lotem, zawsze wysyłamy maila z potwierdzeniem lub odwołaniem lotu. Decyzję o odwołaniu lub wykonaniu lotu zawsze podejmuje pilot.
Bezpieczeństwo:
Paralotniarstwo należy do grupy sportów ekstremalnych, uznanych za większość ubezpieczycieli jako sporty wysokiego ryzyka. Feel&Fly jako organizator lotów zatrudnia wyłącznie doświadczonych pilotów z odpowiednią licencją. Paralotnie na których latamy austriackiej firmy NOVA to produkt z najwyższej półki, po każdym sezonie przechodzą dokładne badania w celu uzyskania certyfikatów dopuszczających do lotów (karta paralotni). Podczas każdego lotu tandem wyposażony jest też w spadochron zapasowy zamocowany w uprzęży, który przystosowany jest do łącznego ciężaru pasażera i pilota.
Każdy pilot paralotni tandemowej posiada ważne ubezpieczenie OC, które zabezpiecza roszczenia za szkody wyrządzone osobom trzecim w tym roszczenia pasażera tandemu za szkody powstałe w wyniku błędu pilota, odpowiednio instruktor paralotniowy posiada aktualne ubezpieczenie OC instruktora.
Żadne ubezpieczenie Feel&Fly nie obejmuje szkód powstałych w wyniku błędów pasażera - kursanta np. takich jak potknięcie się przy starcie czy lądowaniu.
Ocena warunków atmosferycznych i ogólnie możliwości wykonania lotu należy wyłącznie do pilota tandemu (który bierze na siebie odpowiedzialność za realizację lotu). W przypadku kursu - wszystkie decyzje podejmuje instruktor odpowiedzialny za przebieg szkolenia.
Uczestnicy lotów i szkoleń zobowiązani są do informowania pracowników Feel&Fly o wszelkich chorobach, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo wykonywania lotów, w szczególności związanych ze stawem kolanowym i skokowym - w takim przypadkach pilot często wybierze alternatywną metodę lądowania „na pupę”.
Uczestnicy lotów paralotnią oraz szkoleń nie mogą być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. W przypadku uzasadnionego podejrzenia pracownicy Feel&Fly mają prawo odmówić realizacji lotu/szkolenia z takim pasażerem/kursantem.
Jak dojadę? - Borowa
Zapraszamy na specjalnie przygotowane startowisko paralotniowe pod Wrocławiem (20 km od centrum, kierunek Oleśnica) - paralotnie nigdy nie były tak blisko. Zmotoryzowanym z Wrocławia polecamy dojazd przez: Mirków, Długołęka, Byków, Borowa – tu skręcamy na światłach w prawo w ul. Lipową a po przejechaniu 500 m w lewo w ul. Akacjową, którą jedziemy do samego końca - 950 m, gdy skończy się asfalt skręcamy w lewo w drogę gruntową ul. Świerkowa - dalsza drogę wskażą znaki Feel&Fly.
Do Borowej można również dojechać pociągiem (stacja Borowa) lub PKS (Wrocław - Oleśnica) w obu przypadkach by dotrzeć na lotnisko potrzebny będzie jeszcze 1,5 km spacer. : Mapa
Start:
Na lotnisku startujemy holowani przez wyciągarkę podobnie jak szybowce. Przed startem rozkładamy paralotnię, kontrolując wszystkie linki. Pilot i pasażer ubrani są w specjalne uprzęże które z jednej strony zapewniają bardzo wygodną pozycję podczas lotu z drugiej, dzięki atestowanym zapięciom i specjalnie regulowanym taśmom zabezpieczają pasażera przed wypadnięciem. Sygnałem do startu jest komenda JAZDA, JAZDA, JAZDA po której wyciągarkowy zwiększa naciąg na linie a pilot woła BIEG do pasażera i podnosi skrzydło nad głowę.
Sam start jest bardzo prosty, już po paru krokach, lub przy wiejącym wietrze praktycznie z miejsca pilot i pasażer odrywają się od ziemi.
Lot:
W trakcie holu wznosimy się z prędkością 4-7 m/s. Po osiągnięciu wysokości kilkuset metrów (zależnie od panujących warunków pogodowych) pilot lub pasażer na polecenie pilota wypina linę holującą i lot dalej kontynuowany jest jako swobodny. W trakcie lotu pasażer podziwia widoki lub poznaje zasady kierowania paralotnią (dla zainteresowanych). W zależności od ustaleń robiona jest krótka wycieczka powietrzna po okolicy lub też pilot nadlatuje nad miejsce startu gdzie wykonuje wiązankę akrobacyjną która co prawda skraca nieco pobyt w powietrzu lecz za to gwarantuje niesamowite emocje. Lot bez akrobacji trwa od 6 - 20 min. Nie dajemy gwarancji czasu na loty z akrobacjami - im lepsze akrobacje tym krótszy lot :).
Lądowanie:
Główną metodą przyziemienia, w przypadku obecności wiatru i jeżeli pasażer nie zgłosił problemów np. ze stawami, jest lądowanie na nogi - dynamika lądowania jest podobna jak przy zejściu np. z jednego stopnia. Alternatywną metodą lądowania, wykluczającą użycie nóg (wtedy nie stajemy/biegniemy na nich przy lądowaniu) jest lądowanie na protektor uprzęży, który znajduje się zarówno w po stronie pilota jak i pasażera - przy lądowaniu, na komendę pilota, podnosimy nogi do góry i lądujemy ślizgiem "na pupę" zasadniczo nic nie odczuwając.