2017 2nd Open FAI II Roldanillo Colombia
21/01/2017
 

100 % dobrej pogody 26 z 26 dni lotnych, zawody, test najlepszych EN-B: Chlili 4, Tequilla 4, Epsilon 8!


Lataliśmy od 13 stycznia do 4 lutego, pogoda dopisała na 100 %, pomimo przejściowych deszczy każdego dnia można było latać po kilka godzin. Wszyscy wróciliśmy z nalotem + minimum 50 godzin! Było to dla nas wspaniałe doświadczenie zarówno przelotowe jak i zawodnicze.
W klasie sport (do EN-C) Krzysiek na nowym Chili 4 (górne B) 9 na 51, Michał na Epsilon 8 (dolne B) 19/51.

Wyniki zawodów

W nieoficjalnej klasyfikacji do EN-B, Krzysiek 1, Michał 3 na 21 pilotów! Testowane przez nas EN-B okazały się doskonałe: Epsilon 8 daje niebywałe poczucie bezpieczeństwa - toleruje wyjątkowo brutalne traktowanie bez słowa sprzeciwu. Doskonałość Chili 4 jest niespotykana i zawstydza często swoich znacznie bardziej "sportowych" konkurentów. Zainteresowanych szerszą recenzją zapraszam na naszego FB

Kilka słów o lataniu w Kolumbii.

Super miejsce, przyjaźni ludzie, świetna pogoda ale latanie nie dla wszystkich! Starty nie stanowią problemu, startowiska są w większości dobrze przygotowane a sam start jest prosty i przyjemny. Troszkę trudniej bywa po starcie, linie wysokiego napięcia, dżungla i spora odległość do oficjalnego lądowiska może powodować pewien dyskomfort u mniej doświadczonych pilotów (podobno w skrajnych sytuacjach omijania wszystkich noszeń może nam zbraknąć doskonałości by ze startu dolecieć do lądowiska). Zwózki z przelotów w większośći bezproblemowe - między miastami kursuje bardzo efektywna linia autobusowa (klimatyzowane busiki z dramowym WiFi!) - miejscowi chętnie też podwożą na skuterach (uwaga te są tu uważane za pojazdy 4 osobowe)! W tym roku pogoda była dość nietypowa - sporo wilgoci przytłumiło trochę termikę, mimo to czasem trafiały się "ciekawsze" masy powietrza. Reasumując warto przyjechać ale może nie zaraz po kursie (minimum 50 h nalotu i przynajmniej niezłe wyniki w próbach lądowania na celność). My do Kolumbii na pewno wrócimy za rok!

Zdjęcia z wyjazdu

Co zrobić by polecieć?

Krok 1

Dostałeś voucher?

Zarejestruj go!

Nie masz vouchera?

Kup lot

Krok 2

Daj nam chwilkę (24 h) na sprawdzenie danych i potwierdzenie vouchera.

Krok 3

Zaloguj się na swoje konto i wybierz termin lotu.

Wybierz termin

Krok 4

Wybrałeś już termin, wieczorem na dzień przed lotem otrzymasz email z potwierdzeniem i mapką dojazdu lub odwołaniem umówionego lotu (pogoda).

Krok 5

Jeśli Twój lot został potwierdzony wydrukuj mapkę dojazdu, przyjedź & leć!

Szkolenia i kursy:

Teoretyczne i praktyczne do świadectwa kwalifikacji PGP:
  • PP – pilotowania paralotni,
  • PPG – pilotowania paralotni z napędem,
  • TANDEM – wykonywanie lotów z pasażerem,
  • INS (PGP) – instruktora.
Zapisz się

Sprzęt

U nas kupisz paralotnie, uprzęże, akcesoria, spadochrony zapasowe, Sklep internetowy

YouTUBE

zobacz filmy z lotów, wykładów, szkoleniowe - Odwiedź nasz kanał

Pogoda

FAQ

  • Na jaką wysokość można polecieć paralotnią w tandemie?

    Wszystko zależy jak zwykle od czasu, miejsca, umiejętności i pieniędzy :). W górach bywają takie dni gdy prądy termiczne pozwalają wzbić się się na wysokość najwyższych

    Czytaj więcej...
  • Co muszę zabrać ze sobą na lot w tandemie?

    W zasadzie do lotu na lotnisku nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Wskazany jest swobodny, niekrępujący strój - w przypadku gdy nie ma upałów lepiej by był

    Czytaj więcej...
  • Czy jest wymagana dobra kondycja fizyczna jeśli chcę latać w tandemie z instruktorem?

    W tandemie latamy nawet z 4 letnimi dziećmi i niepełnosprawnymi - takie loty wymagają jednak odpowiedniej pogody i czasem specjalnych przygotowań. Od "typowego" pasażera wymagamy zdolności

    Czytaj więcej...
  • Czy są jakieś ograniczenia wiekowe dla osób, które chcą latać z pilotem w tandemie?

    Górnej granicy w zasadzie nie ma. Lataliśmy już z pasażerami o wieku 70 +. Jeżeli chodzi o dolną granicę to musi być z pasażerem pełny kontakt

    Czytaj więcej...
  • Czy paralotniarstwo to drogi sport?

    Nie jest specjalnie drogi. Oczywiście kupując wszystko naraz, nowe i z najwyższej półki wydamy kupę pieniędzy ale na szczęście nie ma takiej potrzeby. Na kursie

    Czytaj więcej...
  • Czy jest jakieś ograniczenie wagowe dla pasażerów tandemu?

    Rozpiętość wagowa jest bardzo duża. Minimalna waga pasażera to 25 kg a maksymalna to 120 kg. W przypadku jeszcze lżejszego pasażera istnieje możliwość zabrania przez

    Czytaj więcej...
  • Czy paralotniarstwo jest bezpieczne ?

    Paralotniarstwo swobodne czyli latanie na paralotni bez napędu (silnika) jako sport jest bardzo bezpieczne. Nie pojawia się nigdy w pierwszej 10 w statystykach urazowości w

    Czytaj więcej...
  • 1
  • 2