Borowa - latanie na paralotni i kursy paralotniowe k. Wrocławia
25/05/2015

Znaleźliśmy nowe miejsce gdzie będziemy latać na paralotni i prowadzić szkolenia paralotniowe. Lotnisko jest bardzo termiczne i położone bardzo blisko Wrocławia.

Długie poszukiwania zastępczego dla Oleśnicy lotniska zostały uwieńczone sukcesem. Nie było to proste bo teren musiał spełniać szereg warunków:

1.Bliskość Wrocławia.
Borowa Oleśnicka położona jest przy drodze na Oleśnicę 20 km od centrum Wrocławia miedzy Bykowem a Smardzowem.

2.Brak stref nad lotniskiem uniemożliwiających latanie.
Nad Borową możemy latać do wysokości ok. 1500 m nad poziom terenu bo wyżej mamy strefę TMA związana z lotniskiem wrocławskim. W stronę Wrocławia już 4 km od Borowej TMA się obniża do wysokości ok. 500 m nad poziom terenu tak więc bliżej centrum już się nie dało.

3.Odpowiednia długość drogi holowania gwarantująca wystarczającą wysokość holu.
Teren na którym będziemy latali jest sporo mniejszy od lotniska w Oleśnicy ale dzięki kształtowi działki udało się wykarczować dwa prostopadłe pasy każdy o dł. około 1000 m. Podczas holu pod wiatr uzyskanie wysokości 500 m nie jest niczym nadzwyczajnym. Dzięki możliwości startu na 4 kierunki unikamy holowań z bocznym wiatrem które sąmało efektywne i nie pozwalają na zdobycie odpowiedniej wysokości.

4.Termiczność miejsca.
Teren jest bardzo suchy, przypomina pustynięstąd zresztą potoczna nazwa „Sahara”. Ponieważ na około jest sporo stawów i podmokłych terenów, mamy więc duże kontrasty, dzięki czemu powinno tu być bardzo termicznie.

5.Atrakcyjność przelotowa.
Podobnie jak z Oleśnicy na kierunek płn. i wsch. można lecieć praktycznie bez zagrożenia na naruszenie jakiejś strefy. Naszym zdaniem Borowa dzięki swojemu usytuowaniu i warunkom termicznym będzie obok Borska najlepszym miejscem w Polsce do wykonywania długich przelotów na nizinach.

6.Brak utrudnień w wykonywaniu lotów.
Bardzo ważnym czynnikiem podnoszącym atrakcyjność miejsca jest fakt, że jesteśmy jedynym użytkownikiem tego terenu. Podczas organizacji lotów czy prowadzeniu szkolenia nie ma przerw wymuszonych przez innych użytkowników lotnisk –szybowce, skoczkowie spadochronowi, helikoptery itp. Mamy nadzieję, że ogromny nakład pracy włożony w pozyskanie tego terenu i adaptowanie go do naszych potrzeb zostanie zrekompensowany pięknymi przelotami zrobionymi z tego miejsca. Cieszymy się tez bardzo, że wrocławscy paralotniarze mają znowu świetne miejsce do latania i to 20 min. od domu.

Tu mapka dojazdowa na lotnisko: Dojazd do Borowej

Co zrobić by polecieć?

Krok 1

Dostałeś voucher?

Zarejestruj go!

Nie masz vouchera?

Kup lot

Krok 2

Daj nam chwilkę (24 h) na sprawdzenie danych i potwierdzenie vouchera.

Krok 3

Zaloguj się na swoje konto i wybierz termin lotu.

Wybierz termin

Krok 4

Wybrałeś już termin, wieczorem na dzień przed lotem otrzymasz email z potwierdzeniem i mapką dojazdu lub odwołaniem umówionego lotu (pogoda).

Krok 5

Jeśli Twój lot został potwierdzony wydrukuj mapkę dojazdu, przyjedź & leć!

Szkolenia i kursy:

Teoretyczne i praktyczne do świadectwa kwalifikacji PGP:
  • PP – pilotowania paralotni,
  • PPG – pilotowania paralotni z napędem,
  • TANDEM – wykonywanie lotów z pasażerem,
  • INS (PGP) – instruktora.
Zapisz się

Sprzęt

U nas kupisz paralotnie, uprzęże, akcesoria, spadochrony zapasowe, Sklep internetowy

YouTUBE

zobacz filmy z lotów, wykładów, szkoleniowe - Odwiedź nasz kanał

Pogoda

FAQ

  • Czy jest jakieś ograniczenie wagowe dla pasażerów tandemu?

    Rozpiętość wagowa jest bardzo duża. Minimalna waga pasażera to 25 kg a maksymalna to 120 kg. W przypadku jeszcze lżejszego pasażera istnieje możliwość zabrania przez

    Czytaj więcej...
  • Czy jest wymagana dobra kondycja fizyczna jeśli chcę latać w tandemie z instruktorem?

    W tandemie latamy nawet z 4 letnimi dziećmi i niepełnosprawnymi - takie loty wymagają jednak odpowiedniej pogody i czasem specjalnych przygotowań. Od "typowego" pasażera wymagamy zdolności

    Czytaj więcej...
  • Czy paralotniarstwo jest bezpieczne ?

    Paralotniarstwo swobodne czyli latanie na paralotni bez napędu (silnika) jako sport jest bardzo bezpieczne. Nie pojawia się nigdy w pierwszej 10 w statystykach urazowości w

    Czytaj więcej...
  • Co się stanie w trakcie lotu zacznie padać deszcz lub zmieni się pogoda?

    Prognoza pogody przed lotem jest bardzo starannie sprawdzana. Potem na lotnisku weryfikowane są rzeczywiste warunki do wykonywania lotów. Zmiany w atmosferze nie odbywają się tak

    Czytaj więcej...
  • Czy paralotniarstwo to drogi sport?

    Nie jest specjalnie drogi. Oczywiście kupując wszystko naraz, nowe i z najwyższej półki wydamy kupę pieniędzy ale na szczęście nie ma takiej potrzeby. Na kursie

    Czytaj więcej...
  • Na jaką wysokość można polecieć paralotnią w tandemie?

    Wszystko zależy jak zwykle od czasu, miejsca, umiejętności i pieniędzy :). W górach bywają takie dni gdy prądy termiczne pozwalają wzbić się się na wysokość najwyższych

    Czytaj więcej...
  • Czy z paralotnią się skacze ?

    Tak, można włożyć plecak z paralotnią na plecy i podskakiwać, tylko pytanie po co ? :) Na poważnie: start na paralotni nie ma nic wspólnego ze skokiem.

    Czytaj więcej...
  • 1
  • 2